Wednesday, October 26, 2011

Sightings for Wednesday October 26th

St-Stanislas de Kostka: On Lac St-François at the mouth of the Beauharnois Canal. Luck was on my side, I saw my first Horned grebe, there were four. I also saw my first Black Scoter she was accompanied by a Greater scaup. They were also six Red-necked grebes scattered around the mouth of the canal, they had more than a dozen White-winged scoters at the mouth of, and  in the Beauharnois Canal


Sur le lac St-François à l’embouchure du canal de Beauharnois. La chance était de mon côté, j’y ai vu mes premiers grèbes esclavon, ils étaient quatre. J’y ai aussi vu ma première macreuse à bec jaune elle était en compagnie d’un fuligule milouinan. Ils y avaient aussi six grèbes jougris éparpillés un peu partout à l’embouchure du canal, ils y avaient plus d’une douzaines de macreuses brunes à l’embouchure et dans le canal de Beauharnois. - Denis Collins
-------------------------------------------------------------------
Pointe de Yamachiche: 1 Greater Yellowlegs, Hudsonian Godwit 1, 1 White-rumped Sandpiper, Dunlin 7

I 've also seen my first Long-tailed Ducks of the fall, 2 males and 4 females. Not as close as I would have liked, but beautiful nonetheless.
In the path and willows near the beach, there were at least forty American tree sparrows, my first this fall
 
Grand Chevalier 1, Barge hudsonienne 1, Bécasseau à croupion blanc 1, Bécasseau variable 7
 J' y ai aussi vu mes premiers Hareldes kakawi de l'automne, 2 mâles et 4 femelles. Pas aussi près que j'aurais aimé, mais très beaux tout de même.
Dans le sentier et les saules à proximité de la plage, il y avait au moins une quarantaine de Bruants hudsoniens, mes premiers cet automne. - Micheline Bisson

No comments:

 
Nature Blog Network