Friday, November 14, 2014

Sightings for Friday November 14

Quai de l'Îsle-Verte dock - 4 Snowy Owls at ten o'clock this morning, visible from the l'Îsle-Verte dock. Two on each side of rivière Verte

4 Harfangs des neiges ce matin dix heures il y avait 4 Harfang des neiges, visibles du quai de l'Îsle-Verte. Deux de chaque côté de la rivière Verte - Gilbert Bouchard
-----------------------------------------------------------------
Dunsee: RNF du Lac-St-François this morning allowed me to see 21 Sandhill Cranes (group of 13 including 1 juvnile, a group of 5 and a group of 3), Digue aux Aigrettes trail. This is my largest number of cranes observed in one place. Also, 4 Wood Ducks, 2 Northern Harriers, 16 Cedar waxwings, Red-winged blackbirds, 1 Song Sparrow, 1 Red-tailed Hawk and hundreds of Canada Geese were on site. Leaving the trail, 3 birds I thought to be Snow Geese flew by me in the direction of the Chateauguay river. Seeing their long necks, I immediately put my binoculars on them and realized that they were three swans! So I run to my car to find them on land. I finally found them on chemin Neuf (Dundee) with thousands of Canada Geese / Snow Geese who fed in the fields. The 3 swans (2 adults and 1 juvnile) were Tundra Swans 


Around 8:00 this morning, Hungry Bay (Saint-Stanislas-de-Kostka), 6 Red-necked grebes together thirty White-winged Scoters.

Speaking to Marie-Lise Beaudin 12:00, she advised me that 9 Horned Grebe were standing in front of Camping la Claire Fontaine Saint-Stanislas-de-Kostka.

RNF du Lac-St-François  ce matin m'a permis de mettre les yeux sur 21 Grues du Canada (groupe de 13 dont 1 juvnile, groupe de 5 et groupe de 3), au sentier de la Digue aux Aigrettes. Il s'agit de mon plus grand nombre de grues observes en 1 endroit donn. Aussi, 4 Canards branchus, 2 Busards Saint-Martin, 16 Jaseurs d'Amérique, des carouges à épaulettes, 1 Bruant chanteur, 1 Buse queue rousse et des centaines de Bernaches du Canada taient sur place. En sortant du sentier, 3 oiseaux que je croyais tre des Oies des neiges me survolent en direction de la rivière Chateauguay. Voyant leurs cous allongs, je mets immdiatement mes jumelles sur eux pour me rendre compte qu'il s'agissait de 3 cygnes! Je me suis donc mis courir vers mon auto pour partir leur recherche dans les terres. Je les ai finalement retrouvés sur le chemin Neuf (Dundee) en compagnie de milliers de Bernaches du Canada/Oies des neiges qui mangeaient dans les champs. Les 3 cygnes (2 adultes et 1 juvnile) étaient finalement des Cygnes siffleurs.

Vers 08h00 ce matin, Hungry Bay (Saint-Stanislas-de-Kostka), Grèbes jougris en compagnie d'une trentaine de Macreuses brunes.

Parlant Marie-Lise Beaudin vers 12h00, elle m'avisait que 9 Grèbes esclavon se tenaient toujours en face du Camping la Claire Fontaine de Saint-Stanislas-de-Kostka. - Patrick Laniel 

No comments:

 
Nature Blog Network